بخش طراحی سایت و خدمات هاست و سرور ساری تک با همکاری شرکت هاستینگر با برند بی دی پلاس افتتاح شد!   شروع گفتگو در تلگرام  شروع گفتگو در واتساپ

قبل از خرید حتما استعلام قیمت و موجودی بگیرید در غیر این صورت سفارش شما لغو خواهد شد!

0 اشتراک
تلگرام
ایمیل
توییتر
لینکداین
5 دقیقه مطالعه

مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی

در مقاله امروز فروشگاه اینترنتی ساری تک ما قصد داریم به مقایسه مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی بپردازیم. گوشی Y6 Prime 2018 و Y5 Prime 2018 چه تفاوتی با هم دارند؟ به نظر شما کدام یک از این گوشی های هواوی برای خرید ایده آل تر است؟ مقایسه گوشی Y6 Prime و ...

در مقاله امروز فروشگاه اینترنتی ساری تک ما قصد داریم به مقایسه مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی بپردازیم. گوشی Y6 Prime 2018 و Y5 Prime 2018 چه تفاوتی با هم دارند؟ به نظر شما کدام یک از این گوشی های هواوی برای خرید ایده آل تر است؟

مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی از نظر طراحی

گوشی Y6 Prime به طور کلی به گوشی Y5 Lite نزدیکتر است. این گوشی دارای یک ظاهر منحصر به فرد و کاملا متفاوت از گوشی Y7 Prime می باشد. این دستگاه به یک صفحه نمایش IPS با کیفیت 720p مجهز است که در نگاه اول بسیار خوب به نظر می رسد. زاویه دید و نمایش رنگ ها بسیار عالی می باشد. پنل پشت گوشی Y6 Prime از جنس پلاستیک و با طرح چرم مانند است و لکه های اثر انگشت را به راحتی به خود جذب می کند.  با دیدین این طراحی شاید شما به یاد گوشی Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ بیافتید که دارای روکش پلاستیکی چرم مانند است. این گوشی هواوی دو سیم کارته بوده و دارای وزن 150 گرم و ابعاد 152.2x73x7.8 میلیمتر است.

گوشی هواوی Y5 Prime دارای حاشیه های باریکتر از گوشی Y5 است. با وجود اینکه بدنه پوشی از پلاستیک ساخته شده است با در دست گرفتن آن احساس خوبی پیدا خواهید کرد. این گوشی بدون برآمدگی دوربین می تواند به راحتی در سطح صاف قرار بگیرد. دوربین اصلی و فلش LED در گوشه بالا سمت چپ به صورت افقی قرار گرفته اند شما در این گوشی اثر از اسکنر اثر انگشت پپیدا نخواهید کرد در حالی که گوشی Y6 Prime دارای اسکنر اثر انگشت می باشد.

مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی

هیچ کدام از این گوشی ها در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت ندارند. گوشی Y5 Prime دارای 142 گرم وزن و گوشی Y6 Prime دارای 150 گرم وزن می باشد که این نشان می دهد که وای 5 پرایم گوشی سبک تری است. اما ای وزن به دلیل تغییر در ابعاد ساخت گوشی می باشد چونکه گوشی Y6 Prime دارای ابعاد بزرگتر می باشد و همین باعث افزایش وزن آن شده است. خوشبختانه از گوشی Y6 Prime از ضخامت کمتری (7.8 میلیمتر) برخوردار است.

مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی از نظر سخت افزار

گوشی Y5 Prime تنها از یک پیکربندی 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی پیشتیبانی می کند در حالی که گوشی Y6 Prime دارای دو پیکربندی 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی + 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی می باشد. هر دو گوشی با استفاده از کارت حافظه تا 256 گیگابایت قابل ارتقاء می باشند.

در دل چیپست Mediatek MT6739  گوشی Y5 Prime یک پردازنده 4 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A53 قرار گرفته است و پردازنده گرافیکی آن PowerVR GE8100 می باشد. در حالی که در دل چیپست Qualcomm MSM8917 Snapdragon 425 گوشی Y6 Prime پردازنده 4 هسته ای 1.4 گیگاهرتزی Cortex-A53 قرار گرفته است و پردازنده گرافیکی آن هم Adreno 308 می باشد. همانطور که مشاهده می شود اختلاف عملکرد این دو گوشی بسیار ناچیز است به طوری که کاربر هیچ تفاوتی را احساس نمی کند.

مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی از نظر دوربین

گوشی Huawei Y6 Prime از یک دوربین استاندارد برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و دارای دیافراگم f/1.8 است و دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسلی است و دارای دیافراگم f/2.0 است. این در حالی است که گوشی Huawei Y5 Prime دارای همان دوربین اصلی است با این تفاوت که دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی است. با بررسی مشخصات دوربین هر دو گوشی هواوی متوجه خواهید شد که قابلیت های هر دو دوربین تقریبا یکسان است و در یک الی دو قابلیت با هم تفاوت دارند که به صورت زیر است:

مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی Y5 Prime دارای اندازه 5.4 اینچ است و از پنل IPS استفاده می کند. این صفحه نمایش از رزولوشن 720×1440 پیکسل، نسبت تصویر 18:9، تراکم پیکسل 295ppi پشتیانی می کند.

مقایسه گوشی Y6 Prime و Y5 Prime هواوی

صفحه نمایش گوشی Y6 Prime دارای اندازه 5.7 اینچ است و از پنل IPS استفاده می کند. این صفحه نمایش از رزولوشن 720×1440 پیکسل، نسبت تصویر 18:9، تراکم پیکسل 282ppi پشتیانی می کند.

از اختلافات دیگر این دو گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برترین مقاله ثریا داسیان : جیلبریک گوشی آیفون با گوشی اندروید

کارشناس ارشد کامپیوتر، مربی اموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

مقاله های مرتبط

مشاهده بیشتر

دیدگاه و نظرات کاربران
ارسال دیدگاه
فروشگاه اینترنتی ساری تک