بخش طراحی سایت و خدمات هاست و سرور ساری تک با همکاری شرکت هاستینگر با برند بی دی پلاس افتتاح شد!   شروع گفتگو در تلگرام  شروع گفتگو در واتساپ

قبل از خرید حتما استعلام قیمت و موجودی بگیرید در غیر این صورت سفارش شما لغو خواهد شد!

260 اشتراک
تلگرام
ایمیل
توییتر
لینکداین
5 دقیقه مطالعه

فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی اندروید 10 بدون نرم افزار

دانلود اپلیکیشن جانبی برای فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. عملکرد اصلی این برنامه ها قدرت ضبط هر چیزی است که در صفحه گوشی به نمایش در می آید، بنابراین می توان به راحتی برنامه های مخربی که توسط توسعه دهدگنان ساخته شده اند را به اشتباه ...

دانلود اپلیکیشن جانبی برای فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. عملکرد اصلی این برنامه ها قدرت ضبط هر چیزی است که در صفحه گوشی به نمایش در می آید، بنابراین می توان به راحتی برنامه های مخربی که توسط توسعه دهدگنان ساخته شده اند را به اشتباه دانلود کنید و اطلاعات شما به راحتی هک شود و حریم خصوصی تان به خطر بیافتد. به همین دلیل فعال کردن رکوردر صفحه نمایش اندروید 10 می تواند شما را از نیاز به دانلود و نصب برنامه های فیلمبرداری از صفحه نمایش بی نیاز کند.

در اندروید 10 ( که در دستگاه های سامسونگ One UI 2.0 نامیده می شود)، حالا یک رکوردر صفحه نمایش داخلی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در بسیاری از گوشی ها این قابلیت وجود ندارد اما در گوشی های سامسونگ یا گوشی های ال جی این رکوردر به سادگی در دسترس است. ممکن است در بخری از گوشی های مجبور به استفاده از دستور ADB شوید اما در نهایت راهی وجود دارد که بدون دانلود برنامه های جانبی بتوانید از صفحه نمایش گوشی خود فیلمبرداری کنید.

روش 1 فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی با استفاده از منوی تنطیمات سامسونگ و ال جی

هر دو گوشی های سامسونگ و ال جی که سیستم عامل اندروید 10 دارند دارای قابلیت فیلمبرداری از صفحه نمایش در پوسته OEM خود هستندو برخلاف روش دوم که در ادامه توضیح خواهیم داد و برای سایر گوشی ها کار می کند برای این روش نیازی به سیستم برای آنکلاک کردن ندارید.

بنابراین انگشت خود را از بالای صفحه نمایش به پایین بکشید تا منوی تنظیمات سریع به طور کامل توسعه پیدا کند. در اینجا برای Screen recorder جستجو کنید، اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ممکن است لازم باشد که صفحه را به سمت چپ یا راست بکشید تا صفحه دوم و سوم تایل ها را مشاهده کنید.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی اندروید 10 بدون نرم افزار

در گوشی های LG به محض ضربه زدن روی گزینه مربوطه شمارش معکوس برای فیلمبرداری شروع می شود اما در گوشی های سامسونگ از شما سوال می شود که آیا می خواهید صدا را هم ضبط کنید که می توانید گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید تا یک شمارش گر معکوس نمایش داده شود و هنگامی که شمارشگر به صفر رسید فیلمبرداری شروع می شود.

روش 2 فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی با استفاده از دستورات ADB

این روش تنها در صورتی کار می کند که گوشی شما از منوی پاور مشابه با تصویر زیر در اندروید استفاده کند. وقتی که شما دکمه پاور را فشار می دهید باید گزینه Screenshot را مشاهده کنید. در اندروید 10 بتا، رکوردر صفحه نمایش در Developer Options قرار داده شده بود اما گوگل در نسخه نهایید اندروید 10 این گزینه را حذف کرد. بنابراین فکر می کنیم که کاربران اندروید 10 باید منتظر سیستم عامل اندروید 11 بمانند. اما شما می توانید این انتظار را کوتاه کنید و با استفاده از دستورات ADB از رکوردر صفحه نمایش استفاده کنید.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی اندروید 10 بدون نرم افزار

الزامات

مرحله 1 – دانلود Platform-Tools

برای استفاده از دستورات ADB ، شما باید فایل های Google Platform-Tools را دانلود کنید. از لینک زیر استفاده کنید و فایل ZIP متناظر با سیستم عامل کامپیوتر خود را دانلود کنید.

Google Platform-Tools: Windows | Mac | Linux

مرحله 2- فایل ZIP را از حالت فشرده خارج کنید

بعد از دانلود کردن فایل از طریق لینک بالا، فایل ZIP را از حالت فشرده به صفحه دسکتاپ خود اکسترکت کنید تا بعدا بتوانید پوشه را به راحتی پیدا کنید.

مرحله 2- فایل ZIP را از حالت فشرده خارج کنید

مرحله 3 –  اجرای دستورات

اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید Command Prompt را باز کنید. اگر از مک یا لینوکس استفاده می کنید Terminal را باز کنید. بعد از باز شدن ابزار مورد نظر خود دستورات زیر را تایپ کنید:

Cd

 حالا کلید فاصله را فشار دهید تا یک فاصله ایجاد شود بعد پوشه Platform-Tools را از دسکتاپ خود به سمت پنجره Command Prompt یا Terminal بکشید تا به صورت خودکار مسیر به خط دستور اضافه شود. در آخر کلید اینتر را فشار دهید تا مسیر شما در Command Prompt به همان پوشه ای که برای اجرای دستورات ADB نیاز است تغییر پیدا کند.

مرحله 3 –  اجرای دستورات

مرحله 4-  استفاده از USB Debugging

گوشی خود را به سیستم متصل کنید، بعد با تپ کردن سریع (7 بار) روی Build number در مسیر Settings –> About Phone قابلیت USB Debugging را فعال کنید. از شما خواسته می شود که رمز عبور قفل صفحه خود را وارد کنید و بعد یک پیغام با عنوان “You are now a developer!” و با معنای ” شما حالا یک توسعه دهنده هستید” به شما نمایش داده می شود حالا به صفحه System در قسمت تنظیمات برگردید، Advanced را انتخاب کنید و Developer options را تپ کنید.

مرحله 4-  استفاده از USB Debugging
مرحله 4- استفاده از USB Debugging

در داخل Developer options روی USB Debugging تپ کنید. یک اعلان ظاهر می شود که مجوز عیب یابی USB را می دهد، گزینه Always allow from this computer را انتخاب کنید و Allow را تپ کنید

مرحله 4-  استفاده از USB Debugging

اگر این اعلان را نمی بینید، دستور زیر را در ابزار Command Prompt خود وارد کنید:

adb devices

توجه: اگر در حال اجرا مک یا لینوکس هستید و خطا دریافت می کنید قبل از هر دستور ADB علامت ./ را اضافه کنید ( مثل ./adb)

مرحله 5 – فعال کردن رکوردر صفحه نمایش گوشی

حالا اماده اجرای دستوری هستید که رکوردر صفحه نمایش را فعال می کند. دستور زیر را در ابزار Command Prompt خود وارد کنید، به خاطر داشته باشید که اگر از مک یا لینوکس استفاده می کنید علامت ./  را به ابتدای دستورات اضافه کنید.

adb shell settings put global settings_screenrecord_long_press true

مرحله 6 – فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی

حالا دکمه پاور را فشار دهید تا به منوی Power دسترسی پیدا کنید، دکمه Screenshot را به صورت طولانی مدت فشار دهید تا وقتی که منو را با دکمه Start Recording مشاهده کنید. روی این گزینه تپ کنید، یک پنجره جدید به شما نمایش داده می شود که به شما هشدار می دهد این برنامه هر چیزی که روی صفحه نمایش است را ضبط می کند. Start now را انتخاب کنید.

یک اعلان با عنوان Screen Recording با گزینه های Stop (توقف)، Pause (مکث) و Cancel (لغو) به شما نمایش داده می شود. هر کدام از این گزینه ها از نامشان پیداست که چه کتری انجام می دهند توقف فیلکبرداری، مکث فیلمبرداری و لغو فیلمبرداری. حالا هر وقت که صفحه اعلانات را از بالا به پایی می کشید گزینه فیلمبرداری از صفحه نمایش گوشی را در اختیار دارید.

مرحله 6 – فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی
مرحله 6 – فیلم گرفتن از صفحه نمایش گوشی

فیلمهای ضبط شده در پوشه ای با عنوان Captures به صورت پیش فرض ذخیره می شود. در صفحه اعلانی که بیان می کند که فیلم ذخیره شده است شما می توانید فیلم ضبط شده را به اشتراک بگذارید و یا حذف کنید. اگر سعی دارید در حین فیلمبرداری عکس بگیرید به نظر می رسد که فرآیند فیلمبرداری را خراب می کنید، بنابراین این را به خاطر داشته باشید.

برترین مقاله ثریا داسیان : بررسی مشخصات تبلت سامسونگ مدل Samsung Galaxy Tab S4

کارشناس ارشد کامپیوتر، مربی اموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

مقاله های مرتبط

مشاهده بیشتر

دیدگاه و نظرات کاربران
ارسال دیدگاه
فروشگاه اینترنتی ساری تک